BANDAR BARU BANGI

Perubatan Homeopathy berasal dari negara Germany dan diasaskan oleh Prof Dr Samuel Hahnemann pada tahun 1810. Perubatan Homeopathy pertama kali diperkenalkan di negara ini oleh Almarhum Prof Dr Sir Nik Omar, seorang pakar perubatan alternatif yang tidak asing lagi dikalangan masyarakat.

Akupunktur pula adalah satu sistem perubatan China yang merawat pesakit dengan menggunakan tusukan jarum-jarum halus di tempat-tempat tertentu badan untuk menyembuhkan sesuatu penyakit. Allahyarham Prof Dr Nik Omar adalah orang melayu pertama yang memperkenalkan Perubatan Akupunktur di Malaysia.
[ Tel: +6018-2888 379 ]

Pusat Perubatan Homeopathy & Akupunktur ini ditubuhkan di Pusat Bandar Baru Bangi ialah bertujuan untuk memberi perkhidmatan Homeopati, Akupunktur & Perubatan alternatif terbaik untuk penduduk disekitar kejiranan Pusat Bandar Baru Bangi. Perkhidmatan Komuniti bagi penduduk di kejiranan Bangi, Putrajaya, Cyberjaya, Serdang, Sepang, Kajang, Ulu Langat, Dengkil, Sri Kembangan, Puchong, Cheras, Sungai Long, Semenyih. Sejak 20 tahun yang silam pesakit-pesakit kami dari kota-kota tersebut terpaksa mendapat rawatan homeopathy di kelinik kami di Kampong Baru, Kuala Lumpur yang agak jauh bagi mereka. Atas permintaan mereka maka kini kami menyediakan Pusat Perubatan ini di Bangi, agar senang bagi mereka berulang alik khusunya dalam mendapat rawatan homeopati dan akupunktur. Perlu diingatkan bahawa kumpulan pengamal perubatan Homeopathy di Pusat Perubatan kami terdiri dari pengamal-pengamal Melayu yang pakar dalam perubatan China Akupunktur. Jadi ini satu lagi kemudahan yang terdapat di kelinik kami, bagi mereka yang memerlukan khidmat 'Perubatan Akupunktur China' begitu juga dengan Rawatan Bekam, Sunnah Rasullullah. Kami juga menyediakan perkhidmatan tersebut dikelinik kami, sama ada Bekam Angin atau Bekam Darah.

Tuesday, January 15, 2013

Summer / Dry Season at Our Main Campus at Gelang Mas, Kelantan, Malaysia

Welcome To The Homeopathic Medical Practitioners Association of Malaysia
In 1970 Mr Nik Omar went to Pakistan and studied at Pakistan Homeopathic Medical College & Hospital, Lahore. We have been promoting and developing this system of medicine, from nothing 'zero point' in 1970 until now.

You can see the beauty of Homeopathic Medical College & Homeopathic Health Resort at gelang Mas during Summer Season from January till November every Year.
Natural and Holistic Approach
Persekitaran dan laman Fakulti Perubatan Homeopathy Malaysia di Gelang Mas, Kelantan, Malaysia merupakan salah satu laman yang cukup menarik dan sedap mata memandang.
Jika anda masuk kedalam kolej kami anda akan terpukau dengan pemandangan seolah-olah anda berada di sebuah perkampongan Swizerland atau perkampongan di Europah. Dengan susunan bunga serta seni bina bangunannya yang unik ala melayu Nusantara, sekali pandang seakan-akan anda berada di Bali. Namun ukiran Melayu Kelantan menjadi daya tarikan tersendiri disetiap sudut bangunan didalam taman ini.

Anatara Seni Ukiran menarik yang terdapat di taman ini ialah:http://drnikomar.tripod.com/taman













* Pintu Ukiran 3 Dimesni dari Kudus
* Pintu Ukiran Dari Jokjakarta
* Pintu 200 tahun dari Istana Kelantan dahulu
* Pintu-Pintu Bali yang tersusun indah
* Pasu-pasu bunga dari berbagai negara seperti Pasu Bali, Pasu kemboja, Pasu Vietnam, Laos, Pasu Sayong Perak, dll
* Jendela ala Tudor dari Spanyol
* Jendela rumah Kelantan dahulu
* Ukiran 'semeleh' Kayu di atap rumah
* Gazebo yang berbagai bentuk
* Jugjlo Jawa yang menarik.
 
Aim and Objective
  • To unite all homeopath under one association
  • To promote homeopathy in Malaysia and worldwide
  • To educate people about homeopathy
  • To set up homeopathic college and hospital
    ( We have achieved this through our college, The Faculty of Homeopathy Malaysia & Hospital at Pasir Mas, Kelantan on 10 acres land at cost of RM 3.5 millions)
  • Upgrade the standard of homeopathy in Malaysia
  • Conducting courses and seminars
  • To volunteer services to the public


No comments:

Post a Comment